Na webovém serveru www.pudnibytyvbrne.cz naleznete půdní byty, půdní vestavby, půdní nádstavby, pudy. Pokud máte zájem o výstavbu, tak zde naleznete veškeré potřebné informace. Také zde naleznete informace o výkupu prázdných půdních prostor. Jedná se o jediný specializovaný portál na půdní byty v Brně. Zde naleznete nabídku jak prodeje, pronájmu, ale i výstavbu. Denně je nabídka aktualizovaná a v průmě ru zde naleznete 34 nabídek. brno,půdní byty,půdní vestavby,půdní nádstavby,půdní prostory,pudy,výstavba půdních bytů, brno, brně, brnu, brnem, brna, půdní, půdnímu, půdního, půdním, půdními, půdních, půdníma, byt, bytů, bytě, byty, bytu, bytům, bytem, bytech, byte, prostor, prostorů, prostory, prostoru, prostorům, prostorem, prostorech, vestavba, vestavbě, vestavby, vestavbou, vestavbu, vestavbo, vestavbám, vestavbami, vestavbách, vestaveb

Aktuality

4.01.2010 - Půdní byt od Evy Jiřičné

Majitelé velkého půdního prostoru se na světově proslulou architektku Evu Jiřičnou neobrátili náhodně, znali její prosklené interiéry a ....

Měli konkrétní představu otevřeného a bohatě proskleného bytu, který by manželské dvojici dovolil trávit společné chvíle nejenom při odpočinku a relaxaci, ale také v plném pracovním tempu, který by při každé činnosti umožnil vnímat celý prostor najednou – prostor nerozdělený plnými příčkami, a přesto jednoznačně vyhovující jednotlivým funkcím bydlení. O architekturu se majitelé dlouhodobě zajímali a z předchozích realizací architektky jim bylo zřejmé, že právě práce se sklem je její silnou stránkou. Technicky promyšlené a čistě provedené konstrukční detaily jsou samy o sobě velmi výraznými estetickými prvky interiéru. Tvrzené sklo přináší zcela nové pojetí interiéru, stává se vlastně i nosným konstrukčním prvkem, zůstává však průhledné, světlo i pohledy lidí jím volně procházejí.

Spoluautorem Evy Jiřičné na půdní vestavbě se zavěšenou skleněnou galerií se stal Petr Vágner, který pracuje v jejím pražském ateliéru AI DESIGN.

Bez příček a překážek

Půda sama o sobě by neumožnila natolik velkorysé řešení prostoru, kde hlavní roli hrají průhledy a výškové členění. Významným počinem se stalo propojení dvou původních bytů a získání dostatečně velkého i vysokého prostoru, který v pojetí architektů zůstal pohledově otevřený, bez jakýchkoliv dělících prvků. Skleněná galerie se jako snově průhledná lávka vznáší nad obytným prostorem, aniž by z něj pocitově ubírala sebemenší kousek. Skleněné příčky, oddělující intimní zóny v horní úrovni bytu, sice mohou díky žaluziím poskytnout dostatek soukromí v případě potřeby, ale většinou ponechávají obě ložnice i velkou koupelnu jako otevřenou součást hlavního dvoupodlažního prostoru. Pracovna v krajní poloze horní úrovně není oddělena ani sklem, s obytným prostorem zůstává v přímém kontaktu.

Významnou součástí bytu se stala terasa, která probíhá po celé jeho délce a je s ním propojena čtyřmi velkými francouzskými okny. Návaznost terasy je zdůrazněna skleněným schůdkem, probíhajícím pod okny. Terasa doplňuje městské bydlení o venkovní prostor, tak vzácný obzvláště v nejvyšších patrech domů.

Na rozdíl od mnoha jiných bytů je zcela samostatnou místností kuchyň. Životní styl rodiny předurčuje právě v návaznostech jednotlivých provozů celý koncept řešení. Propojení kuchyně s obytným prostorem bývá výhodnějším řešením pro rodiny s malými dětmi, kde se život soustřeďuje „kolem sporáku”. Zcela jiné požadavky však mají dospělí lidé, kteří se doma více věnují svému zaměstnání, zálibám nebo společenskému životu. V této rodině je nerezová kuchyň spíše funkční a technickou „laboratoří” na výrobu pokrmů, umožňuje i příležitostné stolování. Pro slavnostnější příležitosti a při větší společnosti se využívá velký kruhový jídelní stůl, umístěný už v obytném prostoru.

Konstrukce a nábytek

Kombinace kovu, skla a portugalského vápence na podlahách prochází celým prostorem, stala se dominantním znakem všech místností. Přestože všechny tři materiály patří k těm „chladným”, výsledný dojem nepostrádá živost, vyvolává spíše pocit ušlechtilé zabydlenosti.

Interiér byl architekty navržen včetně nábytku, dokoupen byl pouze sedací nábytek. Realizaci bytu zastřešila firma Techo, veškeré nerezové a skleněné prvky vyrobila firma Artefakt Růžička. Jasné konstrukční řešení, funkčnost a precizní zpracování každého prvku propojuje stavební části interiéru s jeho dalším vybavením do jednotného promyšleného celku, takže mizí jindy zřetelná hranice mezi stavbou a nábytkem. Krásné konstrukční detaily – například uchycení nosných prvků lávky – vyvolávají podobný estetický zážitek jako skleněný stůl s otáčivým nerezovým středem, designový sedací nábytek nebo obrazy na stěnách.

-věk

Foto Jaroslav Hejzlar














Soubory cookies nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookies. Způsob zpracování cookies můžete změnit v nastaveních internetového prohlížeče.